קבוצת קריאה וכתיבה כיתה ב'
תהליך רכישת הקריאה והכתיבה בשנים הראשונות של הילדים מלווה במאמץ רב.
חלקם אף מתקשים בקריאה של טקסטים ארוכים ומורכבים ומתעייפים לאחר זמן קצר יחסית.
בקבוצה יינתן דגש על הקניית תהליך רכישת הכתיבה והקריאה באופן מדורג וספיראלי, המותאם לצורכי הילדים.
שיפור ופיתוח דיוק ושטף הקריאה והכתיבה
פיתוח כישורים גרפו- מוטוריים
מילוי אחרי הוראות לימודיות, ארגון מסר מילולי והתנסות בעבודה עצמית וקבוצתית באווירה מקדמת ומכילה

בהיבט הדידקטי
מטרת הקבוצה הינה לחזק את התשתית השפתית תוך התנסות ולמידה חוויתית.
יינתן דגש על הקניית תהליך רכישת הקריאה באופן מדורג וספיראלי, המותאם לצורכי הילדים, במטרה לשפר את הדיוק והשטף של הקריאה.
- בתחום הקריאה, תינתן התערבות בהכרת סימני הניקוד ופיתוח מודעות פונולוגית.
- בתחום הגרפו מוטורי, יינתן דגש על אחיזה נכונה של כלי הכתיבה, התארגנות במרחב הדף (מרווחים בין המילים והאותיות במילה), כתיבה נכונה מלמעלה למטה, פיתוח שטף הכתיבה, צמצום שגיאות כתיב ופיתוח כישורי הבעה בכתב לרבות מבנה של תשובה מלאה.
בהיבט הביצועי- תפקודי
הקניית כלים להתארגנות במרחב הכיתתי ועבודה סביב שולחן. מעקב אחר הוראות, תכנון ובקרה. הקניית הרגלי עבודה מווסתים ומבוקרים וצמצום דפוס עבודה אימפולסיבי.
בהיבט הרגשי - חברתי
מתן דגש על השונות בין חברי הקבוצה והכלתם האחד את השני, תוך העצמת מוקדי החוזק לצד הקושי.
למי מיועדת הקבוצה?
לילדים הזקוקים לחיזוק בתהליך רכישת הקריאה והכתיבה.
לילדים הזקוקים להקניית הרגלי עבודה נכונים, עידוד עצמאות ופתרון בעיות.
לילדים הזקוקים לחיזוק תחושת המסוגלות והביטחון העצמי.
מבנה הקורס
הקורס הינו 15 מפגשים על פי הפירוט הבא:
מפגש התאמה פרטני לצורך בחינת התאמתו של הילד לקבוצה והגדרת מטרות אישיות לכל ילד בנפרד.
13 מפגשי למידה
פגישת סיכום אישית עם ההורים בה נסכם את התהליך שעבר הילד, נדון בנקודות החוזק שלו ונקודות לשיפור בהמשך הדרך, לרבות דרכי ההתערבות המתאימות.