קבוצת מוכנות לכיתה א'
המעבר לכיתה א', מלווה בשינויים רבים בתחום האקדמי, שינויים במרחב הלמידה והתפקודים הניהוליים אליהם נדרשים הילדים. מטרת הקבוצה, היא לאפשר מעבר רך וקל יותר, מתוך מחשבה שההיכרות עם הדרישות החדשות וההתנסות בהם באווירה מקדמת ומכילה, תאפשר פניות רגשית גבוהה יותר ותגביר את תחושת הביטחון בקרב הילדים. בתחום הדידקטי, ישנה חשיבות מערכת לשיפור מנגנונים שפתיים בסיסיים הנחוצים לרכישת הקריאה והכתיבה כגון מודעות פונולוגית ושיום ופיתוח כישורים גרפו מוטוריים, מילוי אחר הוראות והתנסות בעבודה עצמית.
הקבוצה תתמקד בשלושה צירים מרכזיים, במטרה להקנות לילדים כלים טובים יותר בהתמודדות עם המעבר לכיתה א'.

בהיבט הדידקטי
נעסוק בהכרת האותיות, פיתוח הקשר בין צלילי האותיות, שמן וצורתן. פיתוח מודעות פונולוגית לרבות: זיהוי צלילי האותיות, זיהוי צליל פותח, צליל סוגר, חריזה, פירוק מילה לצלילים ומיזוגם יחד. חיזוק תפקודים גרפו מוטוריים: אופן אחיזת כלי הכתיבה, התארגנות במרחב הדף והקניית כללים לכתיבה נכונה של אותיות הדפוס. פיתוח הבעה בעל פה: מתן כלים לארגון שיח מאורגן ע"פ רצף התרחשות, הכללה ופירוט, שאילת שאלות וכדומה. פיתוח אוצר מילים על פי קטגוריות סמנטיות מיומנויות שליפה.
בהיבט הביצועי- תפקודי
התארגנות ללמידה- הבנת המרחב הכיתתי הכוללת הוצאת חוברת מהילקוט, התמצאות בחוברת, שימוש בעזרים שונים, עבודה סביב שולחן ועוד. מעקב אחר הוראות, תכנון ובקרה– הקניית כלים לפיצול הקשב בין מספר מוקדי ידע, תכנון, התארגנות ופירוק הוראות מורכבות תוך בקרה ואיכות הביצוע. הארכת טווחי הקשב, ויסות קצב העבודה ועיכוב תגובה- אימון יכולות של עבודה רציפה לאורך זמן, בעבודה סביב שולחן. פיתוח מיומנות של עיכוב תגובה והמתנה לתור. הקניית הרגלי עבודה מווסתים ומבוקרים וצמצום דפוס עבודה אימפולסיבי.
בהיבט הרגשי - חברתי
בתחום זה יינתן דגש על השונות בין חברי הקבוצה והכלתם האחד את השני, תוך העצמת מוקדי החוזק לצד הקושי. פיתוח הגמישות המחשבתית ומתן כלים פרקטיים אל מול מצבי תסכול או תחרות. פיתוח מיומנות בעבודת צוות ולמידה קבוצתית. פיתוח יכולת של לקיחת יוזמה תוך התייחסות לצרכי האחר. פיתוח רגישות כלפי האחר ושיח אודות השונות הקיימת בין חברי הקבוצה, בתפקודים הלימודיים.
למי מיועדת הקבוצה?
- לילדים הזקוקים לחיזוק בתחום הלימודי.
- לילדים הזקוקים להקניית הרגלי עבודה נכונים, עידוד עצמאות ופתרון בעיות
- לילדים הזקוקים לחיזוק תחושת המסוגלות והביטחון העצמי.
מבנה הקורס
הקורס הינו 17 מפגשים על פי הפירוט הבא:
מפגש התאמה פרטני לצורך בחינת התאמתו של הילד לקבוצה והגדרת מטרות אישיות לכל ילד בנפרד.
15 מפגשי למידה
פגישת סיכום אישית עם ההורים בה נסכם את התהליך שעבר הילד, נדון בנקודות החוזק שלו ונקודות לשיפור בהמשך הדרך, לרבות דרכי ההתערבות המתאימות.
הקבוצה תמנה עד 4 ילדים בקבוצה.
כל ילדי הקבוצה יקבלו תיק, סרגל אותיות וחוברת במתנה.
בתחום של לקויות למידה, אין בערך, יש בדיוק!
לקבלת מידע ופרטים נוספים יש למלא את הטופס:











