הגר נגב פלד

אבחון דידקטי

מטרת האבחון הדידקטי הינה לבחון את תפקודו הלימודי של הילד ביחס לבני גילו. במסגרת האבחון יתבקשו ההורים והצוות החינוכי למלא שאלון מקיף אודות שלבי ההתפתחות של המאובחן וקשיו הלימודיים לאורך השנים.

במסגרת האבחון יבדקו יכולות הקריאה והכתיבה, הבעה בכתב ובעל פה, יכולות גרפו מוטוריות, תפיסה חזותית, הסקת מסקנות, אוצר מילים ועוד. בעת הצורך ייבדק גם התפקוד במקצוע החשבון והאנגלית .

אבחון מקיף בתחום לקויות הלמידה צריך לכלול:

  • פגישת איינטק עם ההורים, לצורך איסוף התפתחותי רלוונטי, התייחסות לשאלונים שמולאו ועוד.
  • 2-3 מפגשים עם הילד. רצוי שזמן המפגש לא יעלה על שעתיים וחצי, וזאת בשל עייפות היכולה להשפיע על תוצאות האבחון.
  • פגישת סיכום עם ההורים, בו ימסרו ממצאי האבחון ותוכנית העבודה להמשך.

המועד הראשון בו ניתן לבצע אבחון דידקטי הוא באמצע כיתה ב' (החל מחודש מרץ), זאת מכיוון שעל מנת לתת אבחנה של לקות למידה יש לבחון פער לימודי של כשנתיים, תוך בדיקת ההתערבות הפרטנית שניתנה לילד לאורך השנים.

לפני מועד זה, במידה ועולים קשיים בתחום הדידקטי, לצד ההתערבות המותאמת, ניתן לשקול פנייה לאבחון שפתי/ אבחון פסיכולוגי.

הגורם המוסמך לביצוע האבחון הינו מומחה ללקויות למידה בעל תואר שני בתחום לקויות למידה ותעודת הסמכה באבחון דידקטי.

אבחון דידקטי

בתחום של לקויות למידה, אין בערך, יש בדיוק!

לקבלת מידע ופרטים נוספים יש למלא את הטופס: