הגר נגב פלד

אבחון דידקטי במתמטיקה

אבחון במתמטיקה נערך לרוב במסגרת אבחון דידקטי או פסיכו דידקטי מקיף. הצורך בעריכת האבחון במקצוע המתמטיקה עולה כאשר הורי הילד וצוות בית הספר מזהים קשיים בהבנה המתמטית של הילד כגון: תפיסה כמותית, הבנת השפה החשבונית, השוואת כמויות, המבנה העשרוני, קריאה וכתיבת מספרים, קושי בזכירת עובדות יסוד, ביצוע אוטומטי של פעולות החשבון ועוד.

מטרת האבחון הינה לבדוק האם קיימת לקות בחשבון קרי דיסקלקוליה. ההרחבה בחשבון תבוצע על ידי מומחה ללקויות למידה שעבר הכשרה יעודית לכך.

הרחבה זו תוסיף למפגשי האבחון, מפגש נוסף של כשעה וחצי עד שעתיים. האבחון יתקיים בשעות הבוקר בלבד.

במידה ונערך אבחון דידקטי או פסיכו דידקטי קודם, ללא הרחבה במקצוע המתמטיקה, ניתן לערוך אבחון חדש רק במקצוע זה. במקרה כזה, חשוב שהמומחה ללקויות למידה יקבל את האבחונים הקודמים במלואם ויבדוק את איכותם ותוקפם. במידה והאבחונים הקודמים ישנים מידי או לא מספיק מקיפים יש לשקול עריכת אבחון חדש מלא, שיכלול גם את מקצוע החשבון.

לקראת בחינות הבגרות, ילדים בעלי דיסקלקוליה שאובחנה בעבר, יכולים לבקש התאמה מסוג המרה של מקצוע המתמטיקה במקצוע ראלי אחר או קבלה של מבחן מותאם, אולם התאמות אלו, הינן רק בהגשת ההרחבה הנ"ל בגוף האבחון.

 

אבחון דידקטי במתמטיקה

בתחום של לקויות למידה, אין בערך, יש בדיוק!

לקבלת מידע ופרטים נוספים יש למלא את הטופס: