אבחון פסיכו דידקטי
אבחון זה הינו אבחון מקיף הכולל את החלק הדידקטי בשילוב מנת המשכל של הילד (רמת האינטליגנציה) ועולמו הרגשי.
חשוב ומומלץ שאבחון זה יעשה על ידי שני אנשי צוות שונים: פסיכולוג, בעל הסמכה לאבחן ומומחה ללקויות למידה בעל תעודת הסמכה בעריכת אבחון דידקטי.
הצורך באבחון זה עולה כאשר ישנה שאלה אודות מצבו הרגשי של הילד, המשפיע על תפקודו היום יומי ו/או הלימודי, או כאשר עולה חשד לתפקוד שכלי נמוך לאורך השנים. כמו כן, לעיתים משרד החינוך דורש לקיים את החלק הפסיכולוגי וזאת לצורך מתן התאמות בבחינה מרמה 3 (לדוגמא: מבחן בע"פ, מבחן מותאם וכדומה)
במפגשי האבחון של הילד עם הפסיכולוג יעברו מבחנים השכלתיים (כגון: תיאור סיפור מתמונה) שיהוו צוהר לעולמו הפנימי לצד מבחן הוודקוק-ג'ונסון III (עברית) שיבחן את מנת המשכל. מבחן זה כולל מספר יכולות קוגניטיביות כגון: ידע מגובש (ידע עולם), תפקודי זיכרון ויעילות בלמידה, מידע חזותי, הסקת מסקנות ומהירות עיבוד.
תהליך האבחון, כולל:
- פגישת איינטק של הפסיכולוגית עם ההורים, לצורך איסוף התפתחותי רלוונטי, התייחסות לשאלונים שמולאו ועוד.
- שני מפגשי אבחון של הילד עם הפסיכולוגית (כשעה וחצי)
- שני מפגשי אבחון עם המומחית ללקויות למידה (כשעתיים)
- פגישת סיכום של ההורים עם שתי נשות הצוות, בו ימסרו ממצאי האבחון ותוכנית העבודה להמשך.
בסוף האבחון יימסר להורים דוח אינטגרטיבי הנכתב על ידי שתי נשות הצוות וזאת במטרה לספק להורים ולצוות החינוכי תמונה רחבה ומעמיקה על קשיו של הילד וחוזקותיו.
