הגר נגב פלד

אודות

הגר נגב פלד

אני, הגר נגב פלד, מומחית ללקויות למידה, בעלת תואר שני בתחום לקויות למידה (M.A), מורה להוראה מותאמת ומאבחנת דידקטית מוסמכת מטעם אוניברסיטת תל אביב. בעלת וותק של 10 שנים בתחום האבחון והטיפול בילדים עם לקויות למידה.

במסגרת עבודתי אני מלווה ילדים ובני נוער עם קשיים לימודיים, הפרעת קשב וריכוז ולקויות למידה בתחום השפה והחשבון. ברשותי ניסיון רב בהקניית תהליכי רכישת הקריאה, הכתיבה וביסוס מיומנויות החשבון. בנוסף, אני עובדת רבות על הקניית אסטרטגיות למידה והתארגנות, בהתאמה לצרכיו האישיים של כל ילד.

בתחום האבחון, באמתחתי ניסיון עשיר של עריכת מאות אבחונים דידקטיים ופסיכו דידקטיים, הנערכים בשיתוף עם פסיכולוגית חינוכית או קלינית. לאחר האבחון תבנה תוכנית התערבות מדויקת לילד, לסביבתו הביתית והבית ספרית. אבחון טוב עושה סדר וממקד את קשיו לצד חוזקותיו של הילד. כמו כן, אני מאבחנת במסגרת 'הרפורמה מלקות ללמידה' של משרד החינוך ובקיאה בחוזר המנכ"ל העדכני ביותר של משרד החינוך, בנושא ההתאמות בדרכי ההיבחנות.

בסקטור הציבורי, אני חברה בוועד המנהל של אגד"ל האגודה הישראלית של המומחים ללקויות למידה. האגודה מקדמת את הסדרת תחום לקויות הלמידה בשטח מתוך שאיפה להגדיר את הפרופסיה המקצועית של אנשי המקצוע כבעלי תואר שני בלקויות למידה. אני וחברי האגודה, פועלים רבות במסדרונות הכנסת בחקיקה ובערוצים דיפלומטיים נוספים.

אודות

"כל ילד צריך לפחות מבוגר אחד שיאמין בו" הרב קרליבך

במסגרת עבודתי אני מאמינה שכל ילד יכול למצות את מלוא הפוטנציאל שלו, בעזרת תיווך וסיוע מדויק. ההתערבות הניתנת לילד לאורך שנות חייו הינה קריטית וחשובה לצורך הגברת תחושת הערך העצמי, המוטיבציה ללמידה ותחושת המסוגלות של הילד כיום ובהמשך חייו הבוגרים.

במשך עשר שנות עבודתי, אני מבינה שעבור ילדים עם לקויות למידה וקשיים לימודיים, ההתערבות הזו מצילה חיים. פשוטו כמשמעו. במסגרת הטיפול הילד מכיר ביכולותיו, תחושת הביטחון והמסוגלות העצמית שלו גוברת והכי חשוב הוא הולך בדרך המתאימה לו. בצעדים קטנים ובטוחים אנחנו קוטפים יחד את ההצלחות שלא מאחרות להגיע. 

אני מאמינה שילד הוא עולם מלא ושלם. לצד ההיבטים הלימודיים ישנה חשיבה מכרעת ליינתן התייחסות לעולמו הרגשי והאני הפנימי שלו. הראיה על הילד חייבת להיות הוליסטית ורחבה. במסגרת הטיפול נחשוב יחד על מוקדי הכוח והקושי של הילד תוך דיוק ההתערבות המתאימה ביותר לצורך התקדמותו בהמשך. העבודה כוללת יצירת קשר רציף עם הוריו, מוריו ואנשי טיפול נוספים על מנת ליצור שפה משותפת עבור הילד, בתיווך קשיו השונים.

יש רגעי משבר, במיוחד עבור אותם ילדים המתמודדים עם קשיי למידה, לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז. הדרך אינה קלה, ולפעמים אפילו קשה מאוד. זוהי ריצה למרחקים ארוכים. ברגעי המשבר, אני אהיה שם כדי לתווך לסייע ולתת להם את היד, במעלה ההר הזה שנקרא החיים.

יחד נצלח כל קושי ונזכור תמיד שכל ילד עושה את המירב שהוא יכול כדי להצליח. הדרך של התלמידים וההורים שלי מעוררת השראה, יכולת ההתמדה וכוח הרצון הם הדלק שלנו להמשך המסע.

ההצלחות לא מאחרות לבוא, וכשזה קורה, אני יודעת שבחרתי במקצוע הנכון. העבודה שלי היא הזכות הכי גדולה שנפלה בחלקי. אני יודעת שנגעתי בעוד ילד והייתי שם עבורו. יחד נצמח, נפרוש כנפיים ונגיע הכי רחוק שאפשר.

אני מזמינה אתכם לקליניקה הפרטית שלי בצהלה, שבתל אביב. אני מאמינה שכדי להניע תהליכים מיטביים עם הילד סביבת הלמידה צריכה להיות ניטרלית. בקליניקה שלי הילדים מגיעים למרחב שקט בו הם מרגישים בנוח לחשוף את קשייהם ולהתמודד איתם בצורה כנה ואמיתית.

בתחום של לקויות למידה, אין בערך, יש בדיוק!